fbpx
  • 30 marca 2020

Oglądanie kotów w internecie to zdrowie

Czy też masz ten problem, że po jednym filmiku z kotem masz ochotę na kolejny, a zdjęcia kotów po prostu same Ci wyskakują na Facebooku? Jeśli nie zawalasz przez to pracy, nauki i nie pogarszasz kontaktów z rodziną to wszystko z Tobą w porządku. Badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych na Indiana Iniversity School przez Jessikę Gall Myrick na próbie około 7 tysięcy osób udowadniają pozytywny wpływ na nasze samopoczucie po kontakcie z kotami na ekranach komputerów i smartfonów.

“Niektórzy mogą sądzić, że oglądanie wideo z kotami nie jest poważnym tematem badań naukowych, ale faktem jest, że dziś jest to jedno z najczęstszych zastosowań Internetu. Jeśli chcemy lepiej zrozumieć, jaki wpływ internetu ma na życie jednostek i całych społeczeństw, to nie możemy dłużej ignorować takich materiałów” – powiedziała Jessica Gall Myrick, autorka badań.

Myrick zwraca uwagę, na fakt, że każdy z nas kiedyś widział filmik z kotami w sieci, ale bardzo mało badań tłumaczy nam dlaczego ciągle je oglądamy. Badania pokazały, że w 2018 roku w Youtube pokazały się 2 miliony filmów z kotami. Obejrzano je łącznie ponad 25 miliardów razy. Okazuje się, że filmy o kotach to najczęściej oglądany materiały na Youtube.

Spośród ok. 7 tysięcy badanych 30% określiło siebie jako “miłośników kotów”, a 60% podobną sympatię zadeklarowało zarówno dla psów jak i kotów. Badani zadeklarowali też, że po emisji filmiku z kotkami są w lepszym nastroju niż przed. Obejrzane materiały redukowały negatywne emocje, złość, smutek i poddenerwowanie. Przyjemność wygenerowana podczas konsumpcji wideo z kotem była większa niż poczucie winy spowodowane przerwaniem lub odroczeniem ważnych obowiązków, okazuje się bowiem, że większość filmików z kotami jest oglądana w pracy lub podczas nauki. Co więcej, okazuje się, że tylko 25% filmów z kotami była celowo wyszukana, resztę oglądaliśmy trafiając na nie przypadkowo np. scrollując naszego FB, albo z polecanych filmów udostępnianych np. przez Youtube.

Wyniki badania i wywiadów autorki badań są jednoznaczne, korzyści płynące z konsumowania mediów z kotkami są bardzo pozytywne dla naszej psychiki. Co więcej okazuje się, że nawet jeśli zaniedbaliśmy jakiś temat bo woleliśmy obejrzeć filmik z kotkami to mamy jeszcze większe szanse na realizację naszych planów bo po filmiku z kotem jesteśmy silnie pobudzeni emocjonalnie. Cat Power!

Zabawne zdjęcia i filmiki z kotkami, badania naukowe

Ostatnia aktualizacja

Zostaw swój komentarz

Czytaj też o: